Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Nestapa (30 Hari Menulis #4: Lagu)

6/04/2016 07:56:00 PM gitadine 0 Comments Category :

Hurt - Johnny Cash (originally by Nine Inch Nails)


I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything

[Chorus:]
What have I become
My sweetest friend
Everyone I know goes away
In the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

I wear this crown of thorns
Upon my liar's chair
Full of broken thoughts
I cannot repair
Beneath the stains of time
The feelings disappear
You are someone else
I am still right here

[Chorus:]
What have I become
My sweetest friend
Everyone I know goes away
In the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

If I could start again
A million miles away
I would keep myself
I would find a way



Ada bagian hidup saya yang dapat digambarkan dengan tepat oleh lagu ini.

Saat itu, waktu tidak berteman dengan saya. Situasi pun tidak ramah. Tapi yang paling penting: hati saya, tubuh saya, dan pikiran saya tidak berkawan dengan diri saya sendiri.

Mental saya jatuh. Jatuh dan tergelincir, menjauh dan menjauh dan menjauh dari genggaman saya.

Dalam kehampaan, saya tidak bisa merasakan apa-apa. Saya cuma tahu ketika saya menutup mata, bukan tidur yang datang, melainkan air mata. Saya cuma tahu ketika saya menatap langit-langit kamar, dunia berputar seperti biasa; waktu meluncur tiada hambatan; mobil-mobil masih berlalu-lalang di jalanan Kuala Lumpur. Tidak ada yang tahu berapa lama saya sudah berbaring di kasur, tanpa bisa melakukan apa-apa.

Karena saya tidak ada artinya.

RELATED POSTS

0 orang nyasar

Bagaimana menurutmu?